کد خبر 1250
۱۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۱

لزوم ثبت اطلاعات اقامتگاه در سامانه املاک و اسکان برای دریافت خدمات بانکی

لزوم ثبت اطلاعات اقامتگاه در سامانه املاک و اسکان برای دریافت خدمات بانکی

ارائه خدماتی بانکی‌ نظیر افتتاح حساب، صدور دسته چک، اعطای انواع تسهیلات و قبول تعهدات، اعطای ابزار پرداخت و ابزار پذیرش، مستلزم تطابق شناسه (کد) پستی اظهار شده توسط مشتری با شناسه (کد) پستی ثبت شده در سامانه املاک و اسکان است.

به گزارش زمان اقتصاد به نقل از بانک مرکزی؛ الزام ثبت اطلاعات اقامتگاه در سامانه املاک و اسکان برای دریافت خدمات بانکی را طی نامه شماره ۰۴/۶۱۸۰۶ در تاریخ ۸ خردادماه سال جاری و عطف به نامه شماره ۳۹۰۳۳‌/۰۴ مورخ ۱۷‌/۰۲‌/۱۴۰۴ اداره مبارزه با پولشوئی و تامین مالی تروریسم و به موجب بند (۷) تبصره (۸) ماده (۱۶۹ مکرر) قانون مالیات‌های مستقیم به شبکه بانکی ابلاغ کرد و بر این اساس: "دستگاه‌های اجرایی مکلفند خدمات خود از قبیل افتتاح حساب بانکی و صدور دسته چک و نظایر آن را صرفاً با اخذ کد ملی و بر اساس کدپستی با شرح نشانی یکتای درج شده مربوط به اقامتگاه اصلی آنان در سامانه املاک و اسکان کشور ارائه کنند و بانک‌ها مکلفند نسبت به اطلاع رسانی موضوع این بند به مشتریان و مراجعان خود و تشویق آنها به ثبت اطلاعات مزبور (در سامانه املاک و اسکان) اقدام نمایند". 

بر این اساس بانک ها مکلفند پیش از ارائه خدماتی‌ نظیر افتتاح حساب، صدور دسته چک، اعطای انواع تسهیلات و قبول تعهدات، اعطای ابزار پرداخت و ابزار پذیرش، نسبت به بررسی تطابق شناسه (کد) پستی اظهار شده توسط مشتری با شناسه (کد) پستی ثبت شده در سامانه املاک و اسکان اقدام کنند.

همچنین با توجه به فراهم شدن وب‌سرویس استعلام اقامتگاه اصلی اشخاص در سامانه املاک و اسکان بانک ها باید اقدامات لازم جهت انجام این استعلام برای خدمات یاد شده، حداکثر تا پایان مردادماه سال ۱۴۰۴ عملیاتی کنند و این الزام حداقل در دو نوبت با شیوه‌های مناسب مورد انتخاب بانکها به آگاهی مشتریان و مراجعان رسانده شود.

کد خبر 1250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =